במהלך העבודה שלי אני נפגש עם אנשים שסובלים מכאבים קטנים אך מאוד מציקים. דוגמה טובה היא כאב הנגרם לאנשי הייטק בגלל שימוש יתר בעכבר – כאבים במפרק כף היד, אך זו לא הדוגמה היחידה. מגוון רחב של כאבים שגרמים בגלל פעולות החוזרות על עצמן. מה שחשוב להבין, שהכאב בא להזהיר אותנו שמה שאנחנו עושים לא טוב לגוף שלנו ועלינו להפסיק או לשנות. אך לצערי, פעמים רבות המציאות לא מאפשרת לנו להפסיק.דוגמה היא נהג מונית שלא יכול להפסיק לנהוג כי זו הפרנסה שלו או כפי שהיום לא ניתן לעבוד על מחשב ללא מקלדת או עכבר.

חשוב להיות ערני וקשוב להופעתם של כאבים, על מנת למנוע נזק ארוך טווח. ברגע שהרגשתם כאב צריך לטפל, לא לחכות. ככול שעובר זמן, הטיפול הופך להיות מורכב יותר ודורש זמן רב יותר.

כאבים בגוף יכולים להיגרם ממגוון סיבות: לחץ פיזי על רקמה, שחיקה של רקמה, חבלה, הצטברות של בלאי בגין תנועות חוזרות, פציעות ספורט ועוד. התוצאה בכול המקרים היא נזקים לגוף המלווים בכאבים, במגבלות תנועה ובמגוון תסמינים נוספים.

במאמר זה נדבר על דרך טיפול מאוד טעימה שיכולה וצריכה להפוך לדרך חיים.

אני ממליץ למנוע את הכאבים בכך שנגדיל את כמות האנטי אוקסידנטים בגוף. אך עושים את זה את שואלים? אז הנה דרך קלה ביותר – שייק טעים.

מתכון לשייק:
מוסיפים לבלנדר

  1. כוס אוכמניות כחולות Blueberry.
  2. שתי כפות גוג’י ברי, להשרות במים חמימים במשך כ 2 דקות ואז להוסיף גם את המים לשייק.
  3. חצי סלק אדום.
  4. בננה או תפוח עץ או אגס.
  5. מים או חלב שקדים או חלב אורז או חלב סויה.

המרכיב החשוב כאן הוא האוכמניות הכחולות. הן מעשירות את הגוף באנטי אוקסידציה וגם בחומר שנקרא ציטוקינים (Cytokines). בגדול, זהו חלבון המאפשר למערכת החיסון להיקשר לאזור דלקתי, כלומר בעזרת ציטוקינים אנחנו יכולים להפחית דלקות מקומיות ובכך להפחית כאב.

בקצרה על המרכיבים:

בננה – מאוד טובה לכאבים המופיעים בלילה בגלל הריכוז הגבוה של מגנזים. טובה לאנשים העוסקים בספורט. לא טובה לאנשים הסובלים מליחה או אלרגנים.

תפוח עץ – טוב מאוד לאנשים אם מערכת עיכול חלשה. מומלץ תפוח עץ ירוק לאנשים הסובלים ממעיי רגיז.

אגס – טוב לאנשים שסובלים מחום, או מאלרגיות קלות. מחזק את מערכת הנשימה. לא טוב לאנשים הסובלים מקור.

משקה (חלב) שקדים או אורז – לצערי, רוב התחליפים של חלב פרה הם להמתקה. במשקאות השקדים הנמכרים בחנויות כיום, כמות השקדים נעה בין 2% –% 2.5, כלומר אין כאן ערך גדול אך הוא תחליף למי שרגיש לחלב או ללקטוז.

חלב סויה – מאוד מומלץ לנשים בגיל המעבר בגלל המצאות הורמונים היכולים לסייע ל”מעבר” קל יותר. חלב סויה אינו טוב לאנשים שרגישים להורמונים או קיים חשש במשפחה לרגישות הורמונלית.